Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008

Τα ιερογλυφικά

Η κυρία Διδασκάλου (όνομα και πράγμα) στάθηκε πάνω από το θρανίο μου.
Κοίταξε το γραπτό μου και είπε:
- Γρηγόρη, τι καλικάντζαροι είναι αυτοί; Είναι δυνατόν να κάνεις τόσο δυσανάγνωστα γράμματα. Εσύ, καλλιτέχνης, που ζωγραφίζεις τόσο όμορφα, θα έπρεπε να ήσουν καλλιγράφος.
Όλα τα υπόλοιπα παιδικά κεφαλάκια της Πέμπτης Δημοτικού στράφηκαν προσπαθώντας να δουν το τετράδιο μου.
Με τη βιασύνη της ηλικίας έσπευσα να απαντήσω:
- Κυρία, τα γράφω έτσι για να μπορούν να διαβαστούν σε διάφορες γλώσσες! (εξυπνάκιας από τότε)
Γελάσαμε όλοι και επιστρέψαμε στο μάθημα.

Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια. Άλλαξαν πολλά, αλλά όχι αυτό. Εξακολουθώ τον ίδιο ακατάληπτο γραφικό χαρακτήρα (για να μην πω ότι έχει «χειροτερέψει»). Τα γράμματα ακολουθούν εντελώς αφαιρετικές φόρμες και αρνούνται να ευθυγραμμιστούν με της κρύες γαλάζιες γραμμές της σελίδας. Σ’ ένα τρελό χορό, γιορτάζουν την ανάγκη που τα έκανε να εμφανιστούν από το τίποτα, για να εκφράσουν τα πάντα. Βγαίνουν αβίαστα όπως και κάθε άλλη καλλιτεχνική έκφραση.

Η ζωή σε αναγκάζει να μπαίνεις σε καλούπια. Ακόμα και την τέχνη σου έτσι την θέλει. Σε συγκεκριμένα σχήματα με ταμπέλα επάνω. Στην εποχή της ευθυγράμμισης και εξομάλυνσης των πάντων με σκοπό να γίνουν εύπεπτα και ευπώλητα ας μείνουν κάποια πράγματα ενστικτώδη. Ας ζήσουν και αυτά που έχουν χρώμα απ’ το αίμα της καρδιάς.

Αγαπητή μου δασκάλα, κατάλαβα ότι η δουλειά σου είναι να με κάνεις να γράφω σωστά και για να γίνει αυτό πρέπει να ακολουθήσω κάποιους κανόνες.
Αλλά και συ κατάλαβες ότι η δικιά μου δουλειά είναι να μην ακολουθώ κανόνες.

Τέχνη είναι η αντίσταση σε χάρακες.
Τέχνη είναι η αντίσταση στην ομοιομορφία.
Τέχνη είναι να τραβάς την δικιά σου, ξεχωριστή γραμμή από τότε που γεννιέσαι μέχρι τέλους.

Αυτή η ανορθόγραφη και ανορθόδοξη γραμμή είναι που με συνδέει με εκείνο το παιδικό τετράδιο. Με εκείνα τα πρώτα χρόνια. Και συνεχίζει το ίδιο τσαλακωμένη…

4 σχόλια:

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Αναδημοσίευση απάντησης (φιλικού μπλογκ)
------------------------------
Κυκλοδίωκτον Said:
((Νομίζω πως ξέρω τι σου απάντησε η δασκάλα σου:))


Αν κι οι κότες μπορούσαν να μιλήσουν με τόσο υπέροχα λόγια για να δικαιολογήσουν τα ορινθοσκαλίσματά τους:
"Τα γράμματα ακολουθούν εντελώς αφαιρετικές φόρμες και αρνούνται να ευθυγραμμιστούν με το κρύο πάτωμα του κοτετσιού. Σ’ ένα τρελό χορό, γιορτάζουν την ανάγκη που τα έκανε να εμφανιστούν από το τίποτα, για να εκφράσουν τα πάντα. Βγαίνουν αβίαστα όπως και κάθε άλλη καλλιτεχνική έκφραση.
.......
Στην εποχή της ευθυγράμμισης και εξομάλυνσης των πάντων, με σκοπό να γίνουν εύπεπτα και ευπώλητα σαντο κρέας μας, ας μείνουν κάποια πράγματα ενστικτώδη. Ας ζήσουν και αυτά που έχουν χρώμα απ’ το αίμα της καρδιάς και των συκωτιών μας.
......
Τέχνη είναι η αντίσταση σε χάρακες.
Τέχνη είναι η αντίσταση στην ομοιομορφία.
Τέχνη είναι να τραβάς την δικιά σου, ξεχωριστή γραμμή από τότε που γεννιέσαι μέχρι τέλους, όσο σύντομο και τραγικό κι αν είναι αυτό.
Υπογραφή
Οι Κότες"


Τότε, Δερεκενάρη, θα ανακαλύπταμε αριστουργήματα της λογοτεχνίας και χαμένους θησαυρούς λόγου στα κοτέτσια.

Γρηγόρης Δερεκενάρης είπε...

Αυτή είναι μια πρωτότυπη ιδέα! Η πρώτη γκαλερί κοτέτσι. Μιλάμε, πολύ μπροστά από την εποχή της!

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Ναι, θα λεγόταν:
Κοτετσιτερί!

Γρηγόρης Δερεκενάρης είπε...

Χιχιχι. Ναι έτσι θα λέγονταν. Και τα έργα θα ήταν ζωγραφισμένα με αυγοτέμπερες!!! και με φτερό αντί για πινέλο :) Άλλωστε οι κότες έχουν φυσικό στιλ ζωγράφου... έχουν στο κεφάλι αυτό το κόκκινο λειρί σαν μπερέ! χιχι.